top of page
  • תמונת הסופר/תmichush

כרטיס ביקור: הפיל הלבן

עודכן: 6 בספט׳ 2018



הפיל הלבן, גלריה וחנות יד שניה, מוסד ותיק בעיר

רחובות, שהפכה לעיר מגוריי בעשור האחרון. זו חנות יד השניה האהובה עליי ואת הסיבות אפרט בהמשך. החנות ממוקמת בחצר ירוקה שטופת שמש ומזמינה להתחרדנות של אחה"צ, אליה מגיעים מהרחוב הראשי הרצל 173 ואל סמטה המובילה למובלעת קטנה וקסומה שבה מתקיימים בדו קיום חינני שלושה מוסדות חשובים. החנות המדוברת הנ"ל, ממול המספרה רבת השם של 'ליאור בחצר' שגם היא מוסד ותיק בעיר, שם צבעתי את מחלפות שערי בגוונים של הביוקר לקראת חתונתי. ביניהן צצה 'בדרה' חומוסייה חדשה יחסית שהטילה עוגן חזק מאוד שם במקום והפכה מיד לקאלט בקרב תושביי העיר ומשפחתי ואני ביניהם.


החנות מנוהלת על ידי דורית ונעמה ויחד איתן צוות קבוע ונהדר של נשים המפעילות את החנות ביד רמה וביעילות מרשימה. החנות מנוהלת בשיטת הקוסיגנציה ומה שלא נמכר בטווח זמן מה מסויים, עובר לתרומה למוסדות שונים. כיאה למוסד ותיק שכזה לחנות יש קהל לקוחות קבוע מאוד ורחב מאוד הפוקד את המקום באדיקות ולצוות החנות יש קשרים חזקים עם הקהילה. קהל הלקוחות החדשים והמזדמנים מתרחב כל הזמן והחנות תמיד שוקקת חיים כשאני מגיעה אליה.




החנות מחזיקה באוסף גדול ונאה של כלי בית ופיצ'פקעס שהגיע מקרב תושבי העיר שכבר לא צריכים/רוצים בהם, יש גם אוסף קטן ומהמם של פרטי ריהוט שהלוואי שיכולתי לקחת לביתי שלי. אוסף בגדי נשים הוא הגדול ביותר ולוקח את מרבית שטח החנות כיאה לנשים שאנחנו. יש הכל מכל, בגדים פשוטים, בגדים מרהיבים, מותגי שקר ומותגי על, הסוד הוא בנבירה עקשנית ובלתי מתפשרת עד למציאת המציאה שתעשה לך את היום! בכלל יש לי מספר רב של פריטים אותם מצאתי בחנות הזאת ובפרט את נושא המעילים והג'קטים אצלי פיתחתי ואגרתי בעיקר הודות לנ"ל.



מחלקת הגברים קטנה, אך ממצה בהחלט, יש בה הכל והיא בהחלט מספקת את קהל הגברים הפוקד את המקום וגם אותי חובבת אופנת הרחוב הגברית. פינה מיוחדת וגדולה בחנות ובלב שלי במיוחד היא מחלקת הנעליים הגדולה, אותה אני תמיד פוקדת ראשונה בכל ביקור שלי שם. אין דבר כזה מספיק נעליים! נקודה.





פינה נאה יש גם לבגדי ילדים, היחידה בעיני שאיננה מתוחזקת היטב מספיק. לטעמי האישי יש שם מעט בגדים ישנים מדי שאין מקומם למכירה, אלא רק לתרומה למי שרק צריך. יחד עם זאת יש שם יופי של מציאות לילדים וגם ילדיי שלי מתהדרים בכמה מהן ולאחרונה היתה זו המציאה של נעליי האדידס שעשתה את הילד למאושר ביותר. תיקים, איך שאני אוהבת תיקים! שם מצאתי את הלונגשאמפ גב מעור שלי שחרשתי עליו המון בשנה האחרונה. 



'הפיל הלבן' היא האהבה הראשונה שלי באשר לחנויות יד שניה, היא הראשונה והמיתולוגית עבורי. לפני כעשור נכנסתי אליה לראשונה ומאז לא הפסקתי. הסיבות העיקריות לכימיה הטובה בינינו הן: 1. לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן - החנות ממוקמת במקום מרכזי בעיר שקל להגיע אליו מכל מקום ובעיקר מביתי הממוקם מאה מטרים קצרים משם. 2. החנות לא מתיימרת להיות מה שהיא לא. זאת חנות יד שניה המציעה הכל כפי שכבר ציינתי. אין בה את האנפוף שהרבה חנויות מסוג זה מסגלות לעצמן. החנות כמרחב ומבחר של פריטים במחיר אטרקטיבי לאור יוקר המחיה בארץ בעשורים האחרונים. 3. מדד המחירים לצרכן - התמחור סביר בהחלט ולרוב הוגן. כבר הייתי בחנויות יד שניה בהן יתמחרו חולצה של ה&מ למשל במספר דו ספרתי צפוני שהקשר בינו לבין המציאות קלוש לגמריי. יש לפעמים שהתמחור יהיה קצת לא הגיוני לטעמי וכאחת שמצויה במחירים בעונה וגם בסוף העונה כיאה לחובבת שופינג שאני לא רק ביד שניה ויש לעיתים שאני מעירה בעניין ולרוב ההסתייגות תתקבל בהבנה והנחת מה. 4. צוות - קאסט נשים מקסים שעושה את עבודתו באווירה חברתית נעימה עם הרבה חן וחיוכים. 5. מציאות - תמיד יש מציאות!


הפיל הלבן - הרצל 173, רחובות. פייסבוק


להלן מבחר קטנטן של פריטים שהעלתי בחכתי מהמקום שהשתלבו בטבעיות רבה במלבושיי. 

אני #מתלבשת באינסטגרם וכמעט שבכל יום משתלב לו פריט יד שניה.







bottom of page