top of page
  • תמונת הסופר/תmichush

כרטיס ביקור: דנדשה

עודכן: 6 בספט׳ 2018



גיליתי את 'דנדשה' במסגרת שיטוטי רשת נמרצים אחר חנויות יד שניה ברדיוס הקרוב אליי. גגלי ותגלי - תני לאצבעות ללכת במקומך ותגלי עולם - עולם נהדר! הספיקותי לבקר בה פעמיים בשבועות האחרונים. הגעתי לשם בפעם הראשונה הישר למכירת חיסול לקראת מעבר לחנות החדשה לא רחוק משם. דיווחתי על מעללי ורכישותיי שני פוסטים אחורה, כאן. מכאן הדרך לפוסט 'כרטיס ביקור' היתה קצרצרה.



ביום שישי האחרון פגשתי את מנהלת החנות ליאור רוזנצוויג, אישה צעירה, תמירה ונאווה בעלת גון עור חלבי לקנא. ליאור מספרת כי המקום פועל תחת קבוצת שכולו טוב הפועלת בכל הארץ. התברר לי ממש במקרה שהקבוצה מפעילה גם את פרוייקט 'סיפור חוזר' אותו הזכרתי בפוסט 'דברים טובים' האחרון. 'דנדשה' מעסיקה 'מתמודדות' הן נשים שנעדרו זמן מה ממעגל העבודה על מנת להכשירן ולציידן בערכת כלים ובמטרה להחזירן למעגל העבודה באחד ממפעלי העמותה ולזה הרחב יותר. 





אוסף הפריטים מגוון וצבעוני המגיע בחלקו מעודפי מעצבים כמו - אסף פלג, ברכה בראון, מיקלה, יפעת בר, נועה שדה ועוד. השאר מגיע מהלקוחות בשיטת הקונסיגנציה הידועה, לפיה הלקוחה מוסרת לחנות פריטים, החנות מוכרת אותם והלקוחה עפ"י בחירתה מקבלת לידיה אחוזים מן המכירה בתשלום או כזיכוי לרכישה בחנות. החנות החדשה עדיין בהרצה ובזמן שאני מצלמת ומלקטת מידע, ליאור ושתי העובדות הקבועות של יום שישי, פורקות שקיות גדולות של סחורה למלא את המדפים המעט חסרים. ליאור מסננת את הפריטים ואלה שלא עוברים את הסינון עוברים לשקית גדולה לתרומה. אז זה אומר שיש הכל מהכל - לאלה החסודות ולאלה הנועזות והמעיזות. התמונות מדברות בעד עצמן :)







שתי נקודות ייחודיות למקום הן: 

1. החנות מחזיקה במכונת תפירה ובעובדת כשירה לתיקונים במקום, כך שאם מצאת פריט הזקוק להצרה, קיצור או שסתם יושב קצת "ליד", אין שום בעיה לתקן את הדבר במקום וללא עלות נוספת!

2. סטייליסטית, כן סטייליסטית. בימי חמישי בין 13-17 עומדת לרשות הלקוחות סטייליסטית, שאף היא מתמודדת שעברה קורס סטיילינג אצל אסיה, סטייליסטית בוגרת 'בצלאל'. היא עוזרת בהתאמת הבגדים, גזרות וצבעים. אסיה מכשירה את כל עובדות החנות. זהו עוד כלי איתו העובדות יכולות לצאת הלאה משם. 




שאלתי את ליאור האם האוכלוסייה נעתרת לקונספט של חנות יד שניה בפריפריה, איך זה נתפס שם ברמלה למשל? בעוד בתל אביב ובמרכז יש לזה "קטע" מגניב משהו. היא אומרת שההתחלה היתה קשה ותמיד יהיו את אלה שנרתעים מיד שניה, קהל הלקוחות החוזרות גדל לאט לאט ויש לה עדת לקוחות מרמלה-לוד הפוקדות אותה באדיקות. ליאור אומרת שכרגע יש רק חנות אחת של 'דנדשה' וכי בקרוב תפתח חנות נוספת ובכלל

הרשת תמשיך ותתרחב לפריפריה. בהצלחה לעסק קטן עם נשמה גדולה!


מאז העלאת הפוסט המקורי 'דנדשה' פתחו עוד מספר סניפים בארץ. פייסבוק




bottom of page