top of page
  • תמונת הסופר/תmichush

מפנה מקום בארון לבגדים שלך #4 חולצות מכופתרות

עודכן: 21 באוג׳ 2020



פרק רביעי בסדרת הפוסטים של סידור הארון.


התלבטתי קצת מה יהיה המדור הבא לסידור בפרויקט הגדול והמאתגר משהו הזה שלקחתי על עצמי. אוגוסט הוא חודש הכי משעמם להתלבש מבחינתי. חם ומעיק, וכל מה שאני רוצה זה מינימום מאמץ מכל הבחינות. לעתים שורה עלי המוזה להתלבש יפה ובכיף, אבל בחודש שבו כל כך חם, ריק אצלי בעבודה, ולהקפיץ את הילדים שלי למה שנותר מהחוגים בחלק הזה של השנה כבר באמת שלא נותרה סיבה מספיק טובה להתלבש מי יודע כמה. זו הנקודה בה הבנתי בדיוק איזה מדור אני רוצה וצריכה לסדר הפעם - מדור החולצות המכופתרות!


חולצות מכופתרות בצבעים ועם הדפסים כאלה שיושבות ברישול נאה ספק מסודר ומוסרות ממני קצת סטייל. הן הדרך להכניס עניין בלבוש הקיץ כשאני לובשת ברוטציה את שני זוגות מכנסוני הג'ינס שלי לאורך כל אוגוסט. הן האפשרות שלי לא להתחרפן מהשיממון ולעיסה למוות של T פשוטה, אחרי זמן רב של חולצות פשוטות בכל מיני סגנונות, מצאתי את עצמי בחמש השנים האחרונות מתנסה ונהנית עם חולצות מכופתרות אשר את רובן המוחלט אני קונה בחנויות יד שנייה ווינטג'. זהו מקצה מדייק של סידור החלק הזה בארון שעבר דילול רציני בתחילת הקיץ, וכמו תמיד, תמיד אפשר להשתפר.


לוקחת אוויר, שאיפה-נשיפה, מתחילה!


חלק 1 -

נשארות בקלות! אלה שלא היתה שאלה לגביהן, וללא מצמוץ נשארות להתלבש איתי בהנאה.

שתי חולצות משי, ירוקה וזית, מדהימות שמצאתי בחנויות יד שנייה + שתי חולצות פוליאסטר, חומה ושחורה, שתיהן וינטג'. כולן בגזרה גברית, אני אוהבת את הגזרה הגדולה הזאת, גזרה שיפה לה להיות תלוי וארוכה מעל ג'ינס, חצי תחובה בנונשלט או תחובה היטב במעלה המותן ומוסרת קצת הרבה נשיות.


שלישיית חולצות וינטג' פרחוניות בצבעים עזים שמצאתי בהזדמנויות שונות אצל מוכרות וינטג'. הירוקה מפוליאסטר, הורודה עשויה משי והצהובה מויסקוזה, הן יפהפיות של ממש וגם כשאסיים ללבוש אותן בעצמי, הן יטמנו באותה התיבה המיועדת לבתי.


עוד שלישיית חולצות וינטג' אשר ליקטתי בהזדמנויות שונות לאורך השנים, כולן מפוליאסטר ולמרות החסרון הקטן הזה, העיצוב וההדפס שלהן עדיין נאה בעיני ושווה כי יישארו להנעים לי את הלבוש. לא רואה כי ינוס ליחה של האדומה בעיני וגם היא תשמר לבתי בעתיד.


קבוצות החולצות השחורות הפרחוניות שהכי קל לשלב בלבוש בגלל הרקע השחור הרגוע שלהן. חולצת וינטג' שרכשתי לאחרונה, חולצה של דורין פרנקפורט מיד שנייה וחולצה ללא שרוולים שרכשתי לפני כמה שנים בה&מ. לכל אחת יש את הקטע שלה ובלי למצמץ לרגע, ברור לי שהן כאן כדי להשאר.



חלק 2 -

ההתלבטות מתחילה, משא ומתן של רוצה-צריכה.

השלישייה שנשארה בכל זאת, שתי חולצות משי, כחולה וסגולה + חולצת זית ענקית עם הדפס גראנג' מדליק. שתי חולצות המשי הן רכישות יד שנייה חדשות יחסית בארוני שטרם דגמתי עד עתה. האם זה אומר משהו על הצורך שלי בהן? כנראה שכן, אבל אני רוצה לתת להן סיכוי ואנסה בשבוע הקרוב לשלב אותם בלבוש היום יום, אם זה לא יזרום בינינו, אסיק את המסקנות הנכונות. חולצת הזית היא משגעת עם הרבה גרוב, לא יוצא לי ללבוש אותה הרבה למרות שהיא שוס בעיני - אז לתשומת לבי, כן?! גם היא תשמר לבתי בעתיד.


שלישיית חולצות עם הדפסים משמחים שאני מודה שבגדול אין לי באמת הרבה התלבטות לגביהן. החולצה הירוקה נרכשה לאחרונה בחנות יד שנייה, היא עשויה פשתן והיא לא הולכת לשום מקום בעצם. המקושקשת מוצאה מזארה גברים ונמצאה בחנות יד שנייה בשנה שעברה והיא מאוד משמחת אותי. האדומה היא וינטג' ונרכשה לפני שנתיים או שלוש, היא יפהפיה, קטנה עליי ואני מתחבטת האם לשמור אותה לבתי.



חלק 3 -

ברור לי מה אני צריכה לעשות כאן. החולצות האלה שנס ליחן, קטנות ועוד חסרונות.

מקבץ של חולצות פסים. ראשונה ללכת חולצת וינטג' אדומה משגעת והיא מהראשונות שרכשתי בז'אנר הזה. הבד הסופר מתקמט שלה מ-ש-ג-ע אותי! הבאה בתור ללכת היא חולצה לבנה עם פסים צבעוניים מחנות יד שנייה, היא מקסימה אבל קטנה עלי. בעסה! נשארת בגאון החולצה האמצעית המשגעת הזאת אשר מצאתי לא מזמן בחנות יד שנייה במדור הגברים. מתה על הצבעים, הפסים והוייב הסבנטיזי שלה!


שלישייה נוספת שמצטלמת נהדר, אגב. חולצת וינטג' משי לבנה שקיבלתי כצ'ופר ממוכרת מקסימה שאני קונה אצלה הרבה. היא מתוקה, אבל הגוון הזה של לבן פנינה קר מאוד לא יפה עלי. נשארת חולצת וינטג' אדומה נהדרת שקניתי לפני כמה שנים, הבד היציב שלה והאדום-אדום הזה עדיין עושים לי את בדיוק כמו ביום שרכשתי אותה. אחרונה לעלות על המוקד היא חולצת הוינטג' הקולית הזאת בשלושה צבעים, אני אוהבת אותה כל כך, אבל ייתכן שהיא קצת קטנה עלי ו- יש לה כפתורי נעיצה שעלולים לעשות לי את פדיחה של החיים! אותה אני שומרת בצד, לא יכולה להעביר אותה הלאה. היא הכי אני שיש! אוף.


דיסקליימר: לא הצטלמו שתי חולצות: חולצת דמוי ג'ינס דקה מיד שנייה שגם נופתה, וחולצת ג'ינס וינטג' של ליוו'יס ללא שרוולים שנשארה.




מדור החולצות המכופתרות מנה 27 פריטים

נשארות 21, נשמרת 1, הולכות 5




כשהתחלתי לטפל במדור הזה חשבתי גם קצת הלאה על הסתיו. אני אוהבת ללבוש חולצות כאלה עם ג'קטים ובלייזרים קלי משקל שקל לעכל בסתיו הישראלי. בחירת לבוש שנעדרה השנה בגרסתה האביבית מפני הקורונה שסגרה אותנו בבתים מפני העבודה והחוץ. אין שום סיבה שאפרד מפריט שעושה לי קצת יותר שירות בסתיו מאשר עכשיו. החולצות תפסו את מקומן סמוך לשמלות הקיץ, מקום שהוכיח את עצמו כבר השבוע כשבחרתי פעמיים ללבוש שמלה.


הייתכן שבחרתי במדור הזה של הבגדים גם מפני שהוא ככל הנראה עד בטוח לגמרי, הרבה יותר קל לתיקול ולטיפול מאשר המדור שיופיע כאן בשבוע הבא, המדור הזה שאני מתחמקת ממנו. הייתכן שרק רציתי להרוויח עוד שבוע?! כן, זה כנראה זה. לפני שאני מעבירה את דעתי על עצמי בצורה שמורידה לעצמי: לראות מה לא עשיתי במקום לראות מה כן השגתי בדרך למטרת העל. במקום לעשות איפון עצמי, חוט דק של מחשבה בבחינת פליק פלאק, עם בורג וצוקהרה לאחור אני מביטה אל העבר, לפני פחות משעה רגע אחרי שסיימתי לסדר, אותו הרגע לפני שהתחלתי את הפוסט. אני מסתכלת לתוך העיניים של ההישג השבועי - נעשתה פה עבודת קודש של ממש! ניפיתי, סידרתי ודייקתי את הצורך ואת ההנאה שלי מהבגדים שבחרתי להשאיר בארון. פחות. לאט. פשוט.



bottom of page